1 - TARAFLAR
SATICI
- Satıcı
İsim/Unvanı: Meşin Deri
ve Teks. Ürünleri San.
ve Dış Tic. Ltd. Şti.
- Satıcı’nın Açık
Adresi: Mimar Kemalettin Mh. Mithat Paşa Cd. No: 23 Beyazıt
/ ISTANBUL
- Satıcı’nın
Telefonu: +905312592655
- Satıcı Mersis
No: 0619 0487 5190 0011
- Satıcı E-Posta
Adresi : siparis@bondnon.com.tr
- Alıcı’nın İade
Halinde Malı Satıcı’ya Göndereceği Kargo Şirketi: MNG Kargo
Enzonori.com.tr Çağrı
Merkezi: +90 531 259 26 55
ALICI
- Adı – Soyadı :
- Adresi :
- Telefon :
- E-Posta :
SÖZLEŞME’NİN KONUSU VE
KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış
Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak
düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları işbu Sözleşme tahtında Kanun’dan ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve
sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.
İşbu Sözleşme’nin konusunu;
Alıcı’nın, Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti.’ne (“ait www.enzonori.com.tr alan
adlı web sitesinden (“Websitesi”),
Satıcı’ya ait mal veya hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak
sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal veya hizmetin
satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.
İşbu Sözleşme’nin
akdedilmesi tarafların ayrı ayrı Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. ile akdetmiş oldukları
Websitesi Üyelik Sözleşmeleri’nin hükümlerinin ifasını engellemeyecek olup
taraflar işbu Sözleşme konusu mal veya hizmetin satışında Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti.’in herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve
Sözleşme kapsamında tarafların yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili
herhangi bir sorumluluğu ve taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
SÖZLEŞME KONUSU MAL VE
HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)
Ürün Kodu Ve Adı |
Adet |
Satici Unvani |
Birim Fiyatı |
Birim İndirimi |
Kupon |
Puan |
Toplam Satış Tutarı |
Vade Farkı |
KDV Dahil Toplam Tutar |
İlan edilen fiyatlar ve
vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak
ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
- Kargo hariç
toplam ürün bedeli:
- Kargo Ücreti:
- Kargo Dahil
Toplam Bedeli:
- Ödeme Şekli ve
Planı:
- Alınan Vade
Farkı:
- Vade Farkı
hesabında kullanılan faiz oranı:
SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ,
ÖDEME KORUMA SİSTEMİ KAPSAMINDA SATICI ADINA, Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. TARAFINDAN ALICI’DAN TAHSİL EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN/HİZMETİN
BEDELİNİ Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. ‘e ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ
SATICI’YA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
MALIN TESLİMİ VE TESLİM
ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından
elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, Alıcı’nın Satıcı’dan
satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş
olur. Mal, Alıcı’nın sipariş formunda ve işbu Sözleşme’de belirtmiş olduğu
adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
TESLİMAT MASRAFLARI VE
İFASI
Malın teslimat masrafları
aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Websitesi’nde teslimat
ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları
Satıcı’ya ait olacaktır.
Malın teslimatı; ödemenin
gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı, sipariş konusu
mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller saklı
kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı tarafından mal veya hizmetin sipariş
edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder.
Herhangi bir nedenle Alıcı
tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka
kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal veya hizmetin teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından
kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı tarafından teslim alınmasından önce
Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde kargo bedelinden Alıcı
sorumludur.
Sipariş konusu mal ya da
hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı bu durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’yı bilgilendirecek ve varsa
teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim
tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade edecektir.
ALICI’NIN BEYAN VE
TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Websitesi’nde yer
alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme
şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen
ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
Alıcılar, tüketici
sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini
kullanarak ve/veya Websitesi’nde yer alan Hesabım>Ürün Sorularım üzerinden
ulaştırabilirler.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve
Ön Bilgilendirme Formu’nu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli
sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı’ya verilmesi gereken adres,
siparişi verilen mal veya hizmete ait temel özellikler, mal veya hizmetin
vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de
doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı’nın, teslim
edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
olduğu açıkça belli olan Sözleşme konusu mal veya hizmeti kargo şirketinden
teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir.
Mal veya hizmetin
tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin
bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür.
Bu halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.
SATICI’NIN BEYAN VE
TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu mal
veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler
veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu mal
veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten
itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme konusu mal veya
hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin
teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve
cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına
ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin
işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma
hakkını kullanabilir.
Alıcı, cayma hakkını enzonori.com.tr’ye giriş yaparak enzonori.com.tr’de alan
Hesabım>Mevcut Sipariş>Siparişlerim üzerinden "İade Et"
bağlantısına tıklayarak kullanabilir. Alıcı’nın ilgili sayfada yer alan iade
talep formunu doldurup satıcının iade adres bilgilerini alarak, cayma hakkını
kullandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı geri göndermesi
gerekmektedir. Mal ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa
standart aksesuarları, mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de
eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı, cayma süresi
içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun
bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan
sorumlu değildir.
Alıcı iade edeceği malı
Satıcı’ya Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi ile gönderdiği sürece, iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın
iade edeceği malı Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve
malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı’nın cayma hakkını
kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde (malın Satıcı’nın iade için
belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi kaydıyla), Alıcı’nın ilgili
mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı Hizmet Sağlayıcı’ya yaptığı tüm
ödemeler Alıcı’ya satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve
tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden ve tek seferde iade
edilecektir. Kredi kullanılarak yapılan alışverişlerde, cayma hakkının usulüne
uygun kullanıldığı durumlarda ürün bedeli kredi ile ilişkili hesaba iade
edilecektir.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI
HALLER
Mevzuat uyarınca Alıcı
aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:
Fiyatı finansal
piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (örn. ziynet, altın ve gümüş
kategorisindeki ürünler); Alıcı’nın istekleri veya açıkça onun kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye
elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi
geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde; Tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin
sözleşmelerde; Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde; Alıcı tarafından
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla
maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım
programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde; Abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmelerde; Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve
eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmelerde; Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin
sözleşmelerde; Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile
ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde; ve Elektronik ortamda anında
ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmelerde (hediye kartı, hediye çeki, para yerine geçen kupon ve
benzeri).
Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal veya hizmetler (Satıcı’nın
düzenli teslimatları ile Alıcı’nın meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) bakımından cayma hakkı
kullanılamayacaktır.
Tatil kategorisinde satışa
sunulan bu tür mal ve hizmetlerin iptal ve iade şartları her Satıcı’nın
uygulama ve kurallarına tabidir.
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan mal veya hizmete ilişkin sorumluluk
bizzat Satıcı’ya aittir. Bununla birlikte Alıcılar, satın aldıkları mal ve
hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcılar’a doğrudan veya Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. üzerinden iletecektir. Şikayetin Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. iletilmesi halinde Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. sorunun
çözülmesi için mümkün olan tüm desteği sağlayacaktır.
İş bu Mesafeli Satış
Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından ilan edilen değere kadar Alıcı’nın yerleşim yerindeki ürünü satın
aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Sorunları
Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir.
MAL/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli
satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen
bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı veya Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılan indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair
uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ
SONUÇLARI
Alıcı’nın, kredi kartı ile
yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi
ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya
karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir;
doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı’dan talep edebilir ve her koşulda
Alıcı’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı’nın borcu gecikmeli
ifasından dolayı Satıcı’nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
BİLDİRİMLER VE DELİL
SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında
taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller
dışında, Websitesi’nde yer alan Hesabım>Ürün Sorularım veya elektronik posta
aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda
Satıcı’nın ve Meşin Deri ve Teks. Ürünleri San. ve Dış Tic. Ltd. Şti. resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi
veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar
kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin
Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi
niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden
ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, 25/05/2022 tarihinde, Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe
girmiştir.